Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dobbelt MR i 760 (Generelt)

af KimC, 19/11 2014, 15:27 (3440 dage siden) @ Allan Nielsen

Tror også noget af det skyldes værkstedskapisitet og økonomi, kender selv en lokomotivfører ved DSB der tit kører med MF (IC3) hvor der er koblet en motor ud kun
på grund af manglende kølervæske eller motorolie. Helt ærligt hvis ikke værkstedet kan overkomme at fylde kølervæske eller olie på, så er vi da langt ude efterhånden.

Der må være en grund til den manglende olie eller kølevæske, feks at det løber ud et sted. Så hjælper det ligemeget at fylde nyt på.

Problemet med MR i stedet for MF i IC-tog, er at passagerne slet ikke får noget information.Mange render rundt og leder efter deres plads og vognnummer som de ikke
kan finde i toget. Igen er man ligeglade med vestjyderne/midtjyderne nu skal de skifte tog i enten Vejle eller Fredericia en ekstra besværlighed men DSB har ikke sat prisen ned for disse tog. For det skulle ikke undre mig at man resten af året vil erstatte togene 745 og 760 med MR i stedet for MF-materiel.

Nuvel MR er da et dejligt togi sammenligning med konkurrenten Arrivas tog.

Hans Gerner Christiansens bog om Mo hedder Mo Fra Lyntog til Godstog. Skal nogen en dag til at lave en pendant til MR kunne titlen være MR fra Regionaltog til IC-Lyn.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederContecRail
Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t

Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak