Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ekstra Bladet: Tusindvis brokker sig over rejsekortet (Trafikpolitik)

af steenth, 20/11 2014, 00:37 (3438 dage siden) @ Erling Pedersen
redigeret af steenth, 20/11 2014, 01:32

Jubii.

Forstået, har ikke selv rejsekort men kender flere som undrer sig, de tager hjemmefra, skifter til næste tog, skal stemple videre ind og ved rejsen afslutning ud.

Det betød som en fortæller, før havde han klippekort, nu skal han hjemmefra en ½ time før, fordi når han er ankommet med første tog, er køen så lang ved de næste indcheckningsstandere at han først kan nå næste forbindelse, før kunne han bare gå lige over og nå den der står som forbindelse i køreplanerne !

Hmm. Det har jeg aldrig oplevet kø ved check-ind i Danmark. Jeg har oplevet det i Göteborg hvor jeg skulle tjekke ind til København med JoJo-kort - der var kø den ene automat, hvor man skulle vælge destination, rute (over Helsingborg-Helsingør eller over Øresundsbroen), klasse, antal personer...

Men rejsekort tjek-ind går meget hurtig. Jeg har kun oplevet, at der er mange omkring tjek-ud, når vi er mange, der er ankommet med samme tog. Men det går normalt så hurtig, at man ikke står i en reelt kø.

Det er spørgsmål om rutine. Jo mere man bruge det, jo hurtigere kan man få klaret tjek-ind og ud. Det mest et spørgsmål at have kortet klar, når man er på vej hen til en stander.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak