Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ekstra Bladet: Tusindvis brokker sig over rejsekortet (Trafikpolitik)

af Poul Andersen, 20/11 2014, 14:56 (3444 dage siden) @ Nordexpress

Well, ikke alle rejser er pendlerrejser med 8 timer mellem den ene vej og retur.

Når man kender klippekortsystemet kan man tilrettelægge ærinder på kort tid, således at de klares inden for den ene eller 1½ times gyldighed. Og som bekendt må man også afslutte sin rejse.

For disse 'ærinderejser' stiger prisen jo i hvert fald mindst til det dobbelte - ofte mere - sådan som jeg har forstået det. Det er vel en konkret forringelse.

I øvrigt kan jeg godt lide at betale for en vare, jeg får udleveret, og selv har kontrol med mit indkøb. At transportelskaberne selv kan hæve penge hos brugeren for dummebøder finder jeg totalt uacceptabelt.

Hvis du tilrettelægger din rejse med ærinder inden for kort tid, skal du ikke tjekke ud, men tjekke ind igen, når du påbegynder returrejsen.
Det svarer til den praksis der kendes fra klippekortet.
Disse oplysninger har jeg fra Rejsekortet efter personlig henvendelse ang. nævnte problem.

Mvh.
Poul.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak