Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Priser udland igen (Generelt)

af BoergeOf61, Randers C, 30/11 2014, 11:43 (3428 dage siden) @ BoergeOf61

Nu har jeg købt en billet til 1. klasse fra Köln til Flensburg d. 1/3 kl. 10:10. Den kostede €48,40 inkl. pladsbillet, forsendelse og økostrøm.

Noget andet, jeg opdagede, og som også antydes på det første skærmbillede i det foregående opslag, var, at prisen for Europa-Spezial Dänemark var den samme for de to forbindelser, hvor den dansk-tyske grænse blev krydset med ICE-tog. Den ene med afgang fra Köln kl. 9:08 går via Flensborg, mens den anden med afgang fra Köln kl. 11:10 går via Rødby og Høje Taastrup.

Efter en debat på Twitter om emnet med en britisk blogger med bopæl i Tyskland kom jeg desuden til at tænke på, om turister kan købe togbilletter fra DSB online og bruge dem. Med andre ord: Kan udenlandske kreditkort bruges som legitimation ved brug af selvudprintede billetter? I modsat fald kan turister vanskeligt bruge forbindelser til destinationer nord for Kolding med skift i Middelfart.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MZ1456
De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker

Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS monopol på sukkerproduktion.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak