Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Elektrificering til Esbjerg udsat til 2016 (Generelt)

af Generaldirektørens sekretariat, 15/12 2014, 22:22 (3413 dage siden) @ Henrik Hansen

Elektrificeringen af strækningen Lunderskov-Esbjerg blev jo besluttet længe før Togfonden DK og dermed længe før beslutningen om at elektrificere hele dynen.

Almindelig snusfornuft tilsiger, at det må være billigere at udbyde strækningen Lunderskov-Esbjerg sammen med alle de øvrige strækninger for at sikre så lav en pris som muligt.

Tidsmæssigt bliver Lunderskov-Esbjerg derfor nødt til at være koblet op på de tidsmæssige rammer i det samlede udbud.

I øvrigt er det vel ikke fornuftigt at elektrificere alle strækninger på én gang; det ville blive alt for dyrt. Så strækningen Lunderskov-Esbjerg må prioriteres i forhold til de øvrige strækninger. Og det er vel netop det Banedanmark har gjort.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Mogenstrup sidespor og stengrav
Mogenstrup sidespor og stengrav

I Mogenstrup syd for Næstved er der blevet gravet grus i 100 år. Et stort smalsporsnet bredte sig ud i grusgraven og blev befaret af egne hjemmebyggede motorlokomotiver. Mogenstrup blev også kendt for tudehornsvognen og særtog til Mogenstrup Kro.

Læs mere
DSB ME1503

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak