Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Lemvigbanen vil køre uden om Lemvig (Generelt)

af Ove, Struer, 16/12 2014, 23:09 (3390 dage siden) @ Bjarke Hvass


Ja jeg kan også godt se at mit forslag vil fjerne indkørslen tIl en gård.;-)


Indkørslen til gården tror jeg ikke er noget problem. Den kan enten føres ud til en anden vej eller der kan laves en overkørsel/markovergang.

Hvis de 6-700 m er målt ud fra den røde streg vil din linjeføring skulle forlænges fordi du ikke kan etablere sporskifter med så skarp en vinkel til eksisterende spor.

I noget af det jeg har læst om projektet skulle der også være plads til et 500 m langt godstog i shunten. Det stiller bl.a. krav til længden af shunten (godstogets længde plus signalsynlighed mv.) og stigninger. Jeg kender ikke området så jeg ved ikke om det sidste kan give et problem hvis der er stor niveauforskel mellem de eksisterende spor.

Det er rte fladt tærræn lige der så der skulle ikke gerne være nogle niveauforskelle af betydning og du har nok ret mht vinklen.;-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak