Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Billeder fra Frederikshavn Gl. Station

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 17/12 2014, 00:16 (3417 dage siden) @ Georg Schmidt
redigeret af Carsten B. Thomsen, 17/12 2014, 00:35

Hej Carsten

Lige et par fra gamle Frederikshavn, jeg har reguleret lidt på billedet fra godsekspeditionen og et par fra vejsiden har vist ikke været vist.


Kære Georg

Tusind tak for flere dejlige billeder fra Frederikshavn Gl. Station.

Ser ud til at gamle Frederikshavn fik en Melex til sidst.

Ja, jeg har også set den på billeder fra Frederikshavn Stadsarkiv og på Facebook - det ser ud til, at de fik den i sidste halvdel af 1976, eller deromkring (?).

Som nævnt på Signalposten.dk, så er modellen af hovedbygningen snart færdig - dog mangler jeg billeder af dørene i begge ender af facaden på perronsiden (dvs. "bagdøren" til restauranten i den nordlige ende, og personaleindgangen i den sydlige ende) - bare for at være sikker på, hvorvidt disse døre stadig var de originale fra 1871, eller om de var blevet udskiftet i mellemtiden.

Ligeledes som nævnt på Signalposten.dk, så mangler jeg dokumentation af den østlige facade (gavlen ud mod Parallelvej) på Brevdueforeningen Dan 068's Tyskerbarak.

Den eneste dokumentation, jeg har haft af gadesiden af bygningen, er nemlig dette billede, som er taget af min gode bekendte Hardy Jespersen, af hvem jeg har fået lov til at bruge og vise hans billeder, hvis jeg huskede at skrive Copyright Bangsbo Museum & Arkiv, hvilket hermed er gjort - og endnu en gang tusind tak til Hardy for hans store hjælp.


[image]

Da dette har været det eneste billede, jeg har set af denne side af bygningen, så ved jeg ikke, om der eventuelt var flere vinduer end blot det ene vindue ved siden af døren (?)
I tilfælde heraf, så skulle de jo også meget gerne med på modellen :-)

Endnu en gang tusind tak for dine mange dejlige billeder fra Frederikshavn Gl. Station, Georg - i det hele taget har alle billederne i denne tråd alle været en meget stor hjælp.
På hvert nyt (for mig!) billede dukker der nye detaljer op - som naturligvis også skal med på modellen af Frederikshavn Gl. Station og området udenom.

Så hvis du eller andre eventuelt har flere billeder, som du/I gerne vil vise frem, uanset vinkel og kvalitet, så glæder jeg mig meget til at se dem - og på forhånd tusind tak :-)

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Stenlejerne på Sjællands Odde A/S
Stenlejerne på Sjællands Odde A/S

Sjællands Odde består primært af sten og grus, som er ført dertil af skiftende havstrømme. I næsten 100 år blev disse materialer gravet ud, knust, sorteret og fragtet bort, og en 600 mm smalsporsbane med både damp- og diesellok spillede en vigtig rolle i et effektivt transportsystem.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak