Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB plan B (Billedegætterier)

af KimC, 19/12 2014, 22:40 (3386 dage siden) @ Henrik Hansen

Alene at DSB kan pege på, at den eneste løsning hvis man skrotter IC4, er at satse på MR, burde være nok til en øjeblikkelig diskvalificering.

Jeg er lige ved at sige at den med MR slet ikke var så dårlig endda. MrR kommer ikke så hurtig frem, men de kommer frem. Måske ikke helt så stabile længere pga nedprioriteret vedligehold. Men de kan køre. Og bremse.
Hvis man - nej, ikke en "sølvpil renovering"/redesign med IC4 næser, men ofrede nye motorer og gear på dem, evt lænede sig op ad de løsninger der kører på IC3, og måske endda nogen bogier der kunne løbe lidt stærkere, mener jeg at det stadig kunne gøres billigere og med større chance for problemfri kørsel, end et fortsat sats på IC4. DSB skriver at IC4 kan køre 200 km/t. Ja godt nok lidt mindre i løvfaldstiden, og somme tider slet ikke. Men altså teoretisk set ville det engang måske være muligt efter at man har ofret et par milliarder mere på at udskifte alt i IC4, så det eneste originale efterhånden kun er fabrikspladerne, hvis de ikke er faldet af inden da.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Jernbanebøger

Verdens bedste Ib Spang Olsen

Verdens bedste Ib Spang Olsen. Pris 180 kr.

Læs mere
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak