Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Usædvanlig personpåkørsel ved Sjællandsbroen (Generelt)

af KimC, 8/1 2015, 09:08 (3390 dage siden) @ Lars Kongshøj

Send journalisteleven hen til tunnellen et døgns tid for at tælle hvor stor en andel af togene der er fra DSB. Giv ham derefter et døgn til at undersøge om det var DSB eller BaneDK, der traf beslutningen. Og smid ham ud af journalistuddannelsen.


Citat fra en af artiklerne:

Det oplyser DSB og Københavns Politi.


Hvis journalisten har oplysningerne fra operatøren, er det nærliggende at kreditere dem for oplysningerne..


Jeg var også lidt træt, så der stod lidt vrøvl i mit indlæg - men "Det oplyser DSB og Københavns Politi." Tja DSB kører enkelte af togene på strækningingen, resten af togene køres af DSB Øresund, SJ og diverse godsoperatører. Hvor mange tog Københavns Politi kører på strækningen - PT1448 ude at køre igen? Jeg tvivler, men det ville være herligt.

Nogen er blevet dræbt, og der skal skabes klarhed omkring omstændighederne. Det er politiets opgave, så det er sådan set skik og brug at de involveres.
Det ses desuden jævnligt at DSB udtaler sig på vegne af Banedanmark ("vi har spærret"...etc)
Hvis påkørslen skete for et DSB tog er det vel meget rimeligt at de udtaler sig.

Et eller andet sted må selv jernbanenørder acceptere at der er sket en personpåkørsel, to er blevet dræbt, en lokofører (uanset han måtte risikere at blive kaldt togfører) har det ad helved til, det er heller ikke rart for dem der skal ud og rydde op. Mange er blevet forsinket på deres vej, og de har næppe købt deres billet hos Banedanmark. Næppe heller hos DB-Schenker, Hector etc, hvorfor det er irellevant at informere offentligheden om hvorvidt godstog bliver forsinket.
Ergo er det vel rimeligt at informationen kommer fra DSB, hvorfra i hvert fald nogen har købt deres billet. Og SJ etc har vel søgt at informere deres kunder.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak