Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Diesel under elledninger igen igen (Trafikpolitik)

af steenth, 19/1 2015, 14:59 (3378 dage siden) @ Svend

Mon ikke det kommer til at betyde lokomotivskifte i Puttgarden for godstogenes vedkommende?


Mon de enkelte jernbanevirksomheder vil synes at det vil være en god ide - eller god forretning - at de hver især skal have diesellokomotiver holdende klar på Fehmarn hhv i Lübeck for at kunne trække godstog over den/de ikke elektrificerede strækning(er)? Der skal jo så også etableres (eller retableres) opstillingspor for disse og det kræver formentlig ekstra personale til denne "forspandskørsel" og rangering.

Mit bud at de fleste godstog forsat vil tage turen via Fyn og Sønderjylland indtil banen er helt færdig. For det 150 flere km. imod det som det koster at have det ekstra beredskab.

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere

Jernbanebøger

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje. Pris 150 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak