Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kriteriet for valg af lokomotiver (Generelt)

af LKF EG, 19/1 2015, 16:49 (3377 dage siden) @ ulca

Eg må gå med 2300 tons, og det klare de fint. Ved stop i bunden af Storebælt, kommer man ud af tunnelen med en hastighed mellem 50 og 60 km/t. Det største problemer, kan man få ved Korsørs vestlige I-signal, hvis det står på stop. Det er i sådanne situationer, det ville være godt med fire arme.....


Er det pga. stigningen ved dette signal? Eller findes der en anden faktor?

Ja pga stigningen selvfølgelig, og kombineret med vejrliget på bemeldte sted, som tit og ofte gør skinnerne fedtede. Derfor kan det være en rimelige god udfordring at sætte et tog i gang der. Men hvis det er på en varm sommer dag, kan man selvfølgelig sætte en dresseret abe til at gøre det....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak