Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Elektrificering til Puttgarden forsinket (Generelt)

af ulca, 21/1 2015, 10:31 (3381 dage siden) @ ulca

På Berlingskes hjemmeside fandt jeg en artikel, hvortil der er en kommentar som er værd at huske. Jeg citerer direkte:

Skyd nu først bjørnen, før skindet sælges, nemlig Tyskland skal først igennem mange klager og >indsigelser, før Fehmeren godkendes.
Danmark skal endda have nye tog som kan klare opgaven, og hvordan den opgave skal løses, >bliver måske den største underholdning i nyere tid, og Danmark venter spændt.
El eller ? Finn Vig

Kilde: Berlingskes hjemmeside

Det har vedkommende helt ret i, så vidt jeg husker er der ikke behov for en separat anlægslov på tysk side for at måtte bygge forbindelsen. Når først VVM-redegørelsen er godkendt så er anlægget af forbindelsen også godkendt og lovligt. Det er vel at mærke som jeg husker det.

Så det kan meget vel ende med, at vi måske nok får vedtaget en dansk anlægslov til sommer, men at tyskerne så måske først får givet deres godkendelse(R) sidst på året eller i 2016. I givet fald må vi så på dansk side starte med landanlæg og byggeplads/arbejshavn, og så producere et antal tunnel-elementer som så kan "lægges på lager" til tyskerne melder klar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak