Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dan-link rangering (Generelt)

af Anders ⌂, Copenhagen, 23/1 2015, 12:07 (3380 dage siden) @ Steff

Hej Steff

Den igangsætning har jeg aldrig hørt om. Meget smart men hvordan foregik det detaljeret? Havde man skruebremse på bagerste vogn så man kunne trykke puffere sammen? Eller benyttede man den tid det tager et langt godstog at løse bremsen igen efter den har været trukket? Hvordan lød meldingen når du trykkede tilbage???

Fortæl fortæl, i øvrigt en dejlig skildring af arbejdsgangen på maskinen. Herlig beskrivelse.

Har du også historier fra GB hvor jeg har siddet i tårnet engang. Det er spændende at høre om alle de menneskelige led som man kunne og kan stole på i dag også. Ingen klage fra Tårnet.

Skøn arbejdsplads. Alle skal udføre deres del af arbejdet før toget kan køre. ALLE. Jeg skal huske at sætte signalet til tiden, lokofører skal være opmærksom og køre med det samme, lokomotivet skal reagere på håndtagene... jamen er det ikke vidunderligt. En smuk harmoni.

--
Venlig hilsen Anderswww.smalspor.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak