Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Priser udland igen - revisited (Generelt)

af BoergeOf61, Randers C, 24/1 2015, 16:25 (3379 dage siden) @ BoergeOf61

Jeg vender lige tilbage til en af mine gamle emner. Det er en mulig rejse til Manchester i juni, der gjorde emnet lidt relevant for mig igen.

Eurostar har ændret sine regler en smule, så billetsalget åbner 138 - 190 dage før afrejse. Selv har jeg nu købt billet til Bruxelles - London d. 24/6 og London - Bruxelles d. 25/6.

Det er ikke så interessant som ændringer i priser fra Køln til Randers. For en rejse en fredag i marts ser priserne for Standard således ud:
[image]

Bemærk, at prisen for rejseplanen, hvor ICE benyttes fra Hamburg til Århus, er faldet ret dramatisk, mens priserne med skift i Flensburg er steget.

For 1. klasse ser priserne således ud:
[image]

Det er en temmelig høj merpris for den forbindelse, hvor ICE 380 indgår. For de andre forbindelser er merprisen kun €20 = ca. kr. 150. Det er så ikke engang helt korrekt. En nyhed hos DB er, at pladsreservation nu er med i prisen på 1. klasse, så merprisen er kun €15,50 for forbindelser med skift i Flensburg og Fredericia.

Gad vide, om det er den nye administrerende direktør i DSB, der har kigget på rejser til udlandet?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak