Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ubegribeligt brok (Jernbanen i dag)

af Peter Sloots, 31/1 2015, 15:03 (3345 dage siden) @ ThomasTT


Jeg forstår ikke denne negativitet overfor en Metro på et jernbaneforum, alt jernbane byggeri er vel til glæde for Danmark om det så er på en mark i midtjylland eller undergrunden i København?


nej det er svært eller umuligt at forstå. Jeg er jyde og synes metro-byggeriet er fantastisk, og når regionaltogene i fremtiden formentlig vil skifte mellem kbh H og Ny Ellebjerg/Ørestad/kastrup er de direkte koblet på alle fire metrolinier.

Når det bliver så nemt og hurtigt for så mange flere at komme frem til deres endelige destination, - og ikke bare en banegård - bliver jernbanen i hele landet mere konkurrencedygtig og dermed også mere attraktiv at investere i.

Jeg har netop været en tur i byen og bl.a benyttet mig af Metroen. En ubehagelig oplevelse: endeløse trapper ned i skumle kældre og små overfyldte tog i triste tunneler under byen.

Hvor kan jeg misunde de byer i udlandet med moderne sporvogne. Lange elektriske orme der snor dig rundt i gaderne. Man går lige ind fra fortovet og kører videre oppe i lyset medens man kan nyde udsigten til byens pulserende liv.

Her er en lille hilsen fra Stockholm, som for øvrigt er i fuld gang med at udbygge nettet:
[image]

[image]

PS


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak