Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rejsekortet - Ukendt sted ? (Generelt)

af Tonny Andersen, 4/2 2015, 22:51 (3362 dage siden) @ Jean Henrik

Man skal holde meget øje med sin Rejsekort konto. For togførerens håndholdte terminal til kontrol af Rejsekort, skal betjenes korrekt for at Rejsekortet virker.

Jeg har kørt fra Odense til Vejen, og i Middelfart fået et kontrolmærke fra Høje Taastrup.

Som billedet viser, har jeg prøvet at stå på i Gråsten og kørt til Kolding. Kontrolmærket jeg fik i Tinglev siger Sønderborg. Med det resultat, at det ser ud som om at jeg starter i Gråsten kl. 13.55 og kører i begge retninger samtidig. Jeg tjekker ud i Kolding, men da jeg i Tinglev fik et kontrolmærke, hvor togføreren ikke havde ændret terminalen fra Sønderborg, så beregnes der også en rejse med start i Gråsten til "ukendt sted". Da jeg klager over det, får jeg besked på at de 25 kr. som det ser ud som om, at man har trukket for den rejse, ikke er medregnet i saldoen på kortet. Så bliver man da først forvirret, men det er rigtig nok. De 25 kr. står som trukket, men er ikke med i saldoen.

Hver gang mit rejsekort skal kontrolleres af en togfører, så har jeg siden december forlangt at få at vide, hvilken by der nævnes som kontrolmærke fra terminalen. De fleste togfører er flinke, og forstår min bekymring, men for eksempel i eftermiddag i Roskilde, var der en togfører der blev sur på mig, og vrissede at han godt kunne sit arbejde. Det hjælper bare ikke mig, når flere af hans kollegaer ikke gør deres.

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak