Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rejsekort nægter bevidst at give kvittering - skummelt (Generelt)

af Morten Flindt Larsen, 7/2 2015, 07:01 (3364 dage siden) @ PD Hansen

"Den ansvarlige ledelse kunne sagtens indføre fx valgfri kvittering sendt pr sms/mail, men de VIL ikke."

Nej, det skal netop ikke være valgfrit, men obligatorisk, og kvitteringen skal være på papir. De kunder, der glemmer at udskrive en kvittering eller ikke har strøm på eller råder over en telefon, skal have samme mulighed for at bevise, at der sker fejl i systemet, som andre kunder har, nøjagtigt som de har med analoge billetter og klippekort.

At man ikke får en fysisk kvittering er de lige så inkompetente eller handlingslammede forbrugermyndigheder jo øvrigt indforstået med! Det er jo fuldstændig grotesk! Formentlig er de bakket op af Bilderberg-gruppen.

"For tænk hvis kunderne kunne bevise at der sker fejl i systemet."

Kunderne kan heller ikke i dag ved en kontrolsituation altid bevise, at der er fejl i afstemplingerne på klippekort og billetter. Der er masser af mennesker, der i årenes løb har været nødt til at betale en kontrolafgift, fordi de ikke har kunnet bevise, at afstemplingen på deres billet/klippekort var fejlagtig. Det ændrer den digitale verden ikke på, og det er dybt urimeligt og uretfærdigt. Hvis Rejsekortet så bare ubevidst havde nægtet give kvittering; næh nej, det er skam, som du ganske rigtigt skriver, helt bevidst, og det gør det ekstra slemt.


Med venlig hilsen

M:-)rten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak