Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

100 km/t på Gribskovbanen (Generelt)

af Peter Frederiksen, Jægerspris, 23/2 2015, 20:22 (3321 dage siden) @ Jørgen Pagh Jensen

Det kunne skyldes, at det er dyrt at opgradere strækningen til en 100 km/t-strækning, der iøvrigt kun kan blive imellem Kagerup og Tisvildeleje, da der er alt for mange ubevogtede overkørsler imellem Slotspavillionen og Kagerup. Så den tidsgevinst vil nok være til at overskue. Desuden skal pengene jo komme et sted fra (Regionen og kommunerne). På resten af turen til Tisvildeleje skal der udvides i sikringsanlæg og samtlige sikrede overkørsler på turen, hvilket kan være svært pga. trinbrætterne og Vejdirektoratets generelle had til overkørsler. Det vil igen kunne betyde lokale hastighedsnedsættelser. Det vil nok være klogere at satse på en udvidelse af halvtime-driften i stedet og det arbejdes der så vidt vides også på.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB A159 1

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak