Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

ME 1501 (Generelt)

af Danmarks Jernbanemuseum ⌂, Odense, 24/2 2015, 00:13 (3349 dage siden) @ re20000

Jeg ville ellers mene at den bedste måde at bevare sådan noget forholdsvis "moderne" teknik ville være at holde det i drift så længe som muligt så fugt og andet ikke gjorde de finere elektronske og mekaniske detaljer ukampdygtige. bare tænk på MZerne. Min 60er bil skal da ikke stå stille mange uger før korrosion driller.

Nold

Hej Nold.

Som med alt vores bevarede materiel, sørger vi for at det bliver sat indendøre, så vi ikke skal spekulere over korossion. Er der tale om hensættelse over en længere periode, tager vi yderligere forholdsregler ved at tappe alle væsker af og beskytte bedst mod at materiellet skal forgå.

Iøvrigt var det nu, vi kunne overtage 1501, så da DSB henvendte sig, foretog vi en nøje vurdering af, at vi gerne ville sikre en ME i samlingen.

--
Med venlig hilsen

Filip Gram
Enhedsleder, Restaurering og Veterantog
Danmarks Jernbanemuseum

Da vi gerne vil give jer de bedste svar på konkrete henvendelser, vil vi bede om at I fortsat sender os en mail på
info@jernbanemuseet.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • ME 1501 - Jan Bøgedal Slundt, 23/2 2015, 15:06 [*]
    • ME 1501 - H N Nielsen, 23/2 2015, 16:15
      • ME 1501 - ulca, 23/2 2015, 16:54
        • ME 1501 - Jørgen Pagh Jensen, 23/2 2015, 19:38
          • ME 1501 - Henrik B, 23/2 2015, 21:25
    • ME 1501 - Danmarks Jernbanemuseum, 23/2 2015, 22:24
      • ME 1501 - re20000, 23/2 2015, 22:53
        • ME 1501 - Jens Møller, 23/2 2015, 23:48
        • ME 1501 - Danmarks Jernbanemuseum, 24/2 2015, 00:13
          • ME 1501 - jhcn, 24/2 2015, 09:16
            • ME 1501 - mss-logoff, 24/2 2015, 23:01
          • ME 1501 - Karoline McPheerson, 28/2 2015, 10:25
            • ME 1501 - glade-koege, 28/2 2015, 15:20

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak