IC4 rapport for januar 2015 - evaluering af alternativer (Generelt)
Det forrige Gæst kom med nogle evalueringskriterier passagerkapacitet, driftshastighed (skal kunne køre i en IC3 og IC4 køreplan) og længde. Komfort skal tages hensyn til. Og alternativerne skal kunne bruges til køre til fx Århus. Materiel til regionaltog er der nok af.
Fra hoften:
Alstom
Lint54
Hastighed: 140 km/t
Længde 54 m
Sidepladser: 180
Komfort: lokaltrafik
Bombardier
Dobbeltdækkervogne
El lok
Diesel lok
Hastighed: 160 km/t (diesel), 200 km/t (el)
Længde: fleksibel
Sidepladser: fleksibel
Komfort: kan indrettes til fjerntrafik
Siemens
Dobbeltdækkervogne
El lok
Diesel lok
Hastighed: 160 km/t (diesel), 200 km/t (el)
Længde: fleksibel
Sidepladser: fleksibel
Komfort: kan indrettes til fjerntrafik
Skoda
Dobbeltdækkervogne
El lok
Der skal flere oplysninger til. Vel som overvågende alternativer for dobbeltdækkervogne
PESA
Link dieseltogsæt (hvis de ellers får løst de massive problemer i Tyskland)
Hastighed: 140 km/t
Længde: efter antal vogne - 2 vogne: 44 m.
Sidepladser: 128 for 2 vogne
Komfort: lokaltrafik
Dobbeltdækkervogne
Diesel lok
Vel som overvågende alternativer for dobbeltdækkervogne
Kapacitet fra andre operatører
SJ kan stille omtrent timedrift København - Odense jvf tidligere udsagn med X2000
Hvordan skal landdelstrafikken til Århus kunne dækkes med EL-tog.
Regionstog har overskudskapacitet, i form af IC2 og Lint
Kan de bruges til landdelstrafik?