Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC4 rapport for januar 2015 - evaluering af alternativer (Generelt)

af steenth, 24/2 2015, 10:36 (3342 dage siden) @ Gæst1

Det forrige Gæst kom med nogle evalueringskriterier passagerkapacitet, driftshastighed (skal kunne køre i en IC3 og IC4 køreplan) og længde. Komfort skal tages hensyn til. Og alternativerne skal kunne bruges til køre til fx Århus. Materiel til regionaltog er der nok af.

Fra hoften:

Alstom
Lint54

Hastighed: 140 km/t
Længde 54 m
Sidepladser: 180
Komfort: lokaltrafik

Bombardier
Dobbeltdækkervogne
El lok
Diesel lok

Hastighed: 160 km/t (diesel), 200 km/t (el)
Længde: fleksibel
Sidepladser: fleksibel
Komfort: kan indrettes til fjerntrafik

Siemens
Dobbeltdækkervogne
El lok
Diesel lok

Hastighed: 160 km/t (diesel), 200 km/t (el)
Længde: fleksibel
Sidepladser: fleksibel
Komfort: kan indrettes til fjerntrafik

Skoda
Dobbeltdækkervogne
El lok

Der skal flere oplysninger til. Vel som overvågende alternativer for dobbeltdækkervogne

PESA
Link dieseltogsæt (hvis de ellers får løst de massive problemer i Tyskland)

Hastighed: 140 km/t
Længde: efter antal vogne - 2 vogne: 44 m.
Sidepladser: 128 for 2 vogne
Komfort: lokaltrafik

Dobbeltdækkervogne
Diesel lok

Vel som overvågende alternativer for dobbeltdækkervogne

Kapacitet fra andre operatører
SJ kan stille omtrent timedrift København - Odense jvf tidligere udsagn med X2000

Hvordan skal landdelstrafikken til Århus kunne dækkes med EL-tog.

Regionstog har overskudskapacitet, i form af IC2 og Lint

Kan de bruges til landdelstrafik?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak