Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanen.dk på Wikipedia? (Generelt)

af Leif Jørgensen, København Ø., 22/3 2015, 13:27 (3294 dage siden) @ Tommy Nilsson

Det er undertegnede og i mindre omfang Morten Haagensen og Madseckert, der har lavet oversigterne på Wikipedia-siden til erstatning for og supplering af nogle mere simple lister.

Det er rigtigt, at de for mit vedkommende er baseret på de tilsvarende oversigter på Jernbanen.dk, da det jo er her, man får det komplette overblik. Af samme årsag og for at gøre det nemt at sammenholde oplysningerne er inddelingen af litra og undertyper derfor stort set den samme. Men derudover er der samlet oplysninger om lokomotivernes eventuelle videre skæbne fra en mængde af Jernbanen.dk's undersider. For togsæt bemærkes i øvrigt at der er benyttet en lidt andet opsætning for at få alle nummerserierne med.

Der er således ikke tale om direkte kopi men sammenstykning baseret på Jernbanen.dk's oplysninger og naturligvis med mine egne ord. Resultatet ligner selvfølgelig, men emnet er jo i sagens natur det samme. Men jeg beklager naturligvis, at der ikke er angivet kilder, men jeg har nu tilføjet en sådan afsnit med henvisninger til oversigterne her på Jernbanen.dk.

Angående det anonyme så fremgår det af historikken for enhver artikel, hvem der har lavet hvad hvornår. Nogle brugere som undertegnede benytter ganske vist ligesom her på forum andre navne end deres rigtige, men for mit vedkommende fremgår mit rigtige navn af min brugerside. Af historikken fremgår det i øvrigt også at opfordringen til at tilføje oplysninger om vogne er indsat af Madseckert. Samme historik fortæller i øvrigt også at oversigterne er indsat over fem-seks omgange fordelt over en måneds tid. For alle de detaljerede oplysninger får man altså ikke samlet og sat op på nogle få timer.

Igen, jeg skal beklage at Jernbanen.dk ikke er blevet ordenligt krediteret. Det er naturligvis ikke tilsigtet men burde tværtimod have fremgået tydeligt. For jeg er naturligvis fuldt ud klar over det enorme stykke arbejde, der er lagt i Jernbanen.dk til glæde for rigtig mange.

Med venlige Wikipedia-hilsner
Leif Jørgensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak