Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

What to do? (Tyskland endnu en gang) (Generelt)

af BoergeOf61, Randers C, 24/3 2015, 15:58 (3314 dage siden) @ Nordexpress
redigeret af BoergeOf61, 24/3 2015, 16:40

Det må være en mærkelig måde, du læser de sider på. Sparangebote til 99,- Euro i stedet for 239 er da netop en EuropaSpezial pris, det er sådan cirka 41 pct. af den viste normalpris.

Kan du se et Sparangebote til €99 for rejseplan med afgang fra Randers kl. 6:47? Jeg kan ikke. Der er et hul i kolonnen med Sparangebote. Det er dét hul, der volder mig kvaler.

Og der er vist ingen, der vil forhindre dig i at købe et billigere Sparangebot på 2. Klasse. Hvorfor du regner med at få det billigere ved at købe to helt separate billetter forstår jeg ikke umiddelbart.

Kig på tidspunkterne igen. Ved køb af to separate billetter får jeg ikke bare en lavere pris men også mulighed for at vælge en tidligere afgang. Afgang fra Randers kl. 6:14 dukker ikke op ved søgning på hele strækningen Randers - Essen.

Men ellers kan du da se, om du kan finde en kampagnepris på HKX fra Hamburg, de konkurrerer jo med buspriserne, der kan du måske komme ned på 9,- Euro.:-D

Tak for forslaget. Det kan jeg ikke. HKX's eneste afgang fra Hamburg til Essen er kl. 7:50.

Og ja, vi har jo netop i en anden tråd fået meddelelse fra Anders om, at der skal sælges pladsreservation sammen med billetter i alle ICE og EC tog mellem Danmark og Tyskland fra den 14. marts. Det er sandsynligt, at it-systemet er ved at blive kodet om.

Det er muligt, men burde være kodet om for længe siden. DB åbner jo normalt billetsalg 92 dage før afrejse.

---------------
Edit: Jeg fandt lige ud af, at DB har billige tilbud til London med en overnatning i Bruxelles. Flensburg - London kan købes til €59 (kr. 444) på Standard eller €109 (kr. 820) på 1. klasse med afrejse fra Flensburg d. 23/6 kl. 12:11 og ankomst London d. 24/6 kl. 8:57. Det burde jeg have tænkt på noget før. Det er lidt vildt. Det kræver bare valg af ICE i stedet for Thalys.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MH414
De jydske Skærvefabrikker
De jydske Skærvefabrikker

De jydske Skærvefabrikker var en af Jyllands største producenter af sten og grus til især Statsbanernes mange anlægsarbejder i 1930´erne. Ved Balle på Djursland blev der etableret sidespor til Ebeltoftbanen, og opført adskillige skærveværker med tilhørende smalsporsbaner.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak