ME 1501 er kommet på museum (Generelt)
Glycol er det gamle trick i bogen mht. frostbeskyttelse. Lidt bedre er et fremmedstik, men det tygger jo strøm, der ikke nødvendigvis er gratis.
Pas iøvrigt på med hvad der bruges af kølevandstilsætning, for tagkølerne kan også være lidt følsomme (husker stadig med gru en sag fra begyndelsen af 90'erne hvor forkert tilsætning fik kølerne til at tærer i et gevaldigt tempo....det var dyrt og plagede DSB en tid).
I min verden ville det have været smart at værkstedet selv havde tappet vandet af og smurt motoren igennem med tectyl (eller lign. for rustbeskyttelse).
Nå, men det må folket sq selv rode med. Bliver det ikke gjort ordentligt, så er risikoen at stå med 16 tons gammelt jern senere.
Iøvrigt ville jeg være noget mere nervøs ved frekvensomformeren...det er specialvare, reservedele sjældne (og dyre) i kombination med et specialværksted. Det er ikke nødvendigvis mekanikken som vil holde den maskine ude af drift.