Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvor er vi henne... (Billedegætterier)

af Casper, 25/3 2015, 19:14 (3313 dage siden) @ Stefan

Jeg synes man kan se grantræer og måske lyng. Det udelukker i hvert fald Storstrøms amt? :-)

Krumningen virker alt for stor for en normalsporet bane, og i forhold til vejens bredde må det være en form for smalt spor. Hvis det var normalspor, ville cementvejen være usædvanlig bred, men cementveje er typisk smalle veje anlagt af tyskerne.

Ville gætte på Nordjylland - måske tørvebane i Lille Vildmose. Det kunne sikkert godt være Hanstholm. Jeg ved kun at ammunitionsbanen har været meget større end den del som kører nu, så der er sikkert små rester rundt omkring.

Der er ikke mange træer omkring Agger, og jeg mener også sporet her (ikke militært, men Vandbygningsvæsenet) blev opgraderet til normalspor, jeg har set de stadig eksisterende spor ude på tangen. Så det kan ikke være ved Agger.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear
160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear

Her er to artikler fra DSB´s blad Vingehjulet om erfaringerne med de - dengang - helt nye rangertraktorer fra Ardelt-Werke i Vesttyskland. Artiklerne er skrevet af afdelingsingeniør i Maskinafdelingen K. Lykke Holm.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak