Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

What to do? - Update III (Generelt)

af BoergeOf61, Randers C, 26/3 2015, 10:56 (3317 dage siden) @ BoergeOf61
redigeret af BoergeOf61, 26/3 2015, 11:19

I går opdagede jeg, at min teori på baggrund af svaret fra DSB ikke holdt. Derefter valgte jeg at bestille en billet til en forbindelse med afgang fra Randers d. 23/5 kl. 6:14. Hvis jeg ikke havde valgt Thalys til Bruxelles, kunne jeg have ventet til kl. 8:14.

Hvis forklaringen var en forsalgsperiode på to måneder, burde der nu være Sparangebote på ICE 381 fx. d. 14/4 og d. 12/5. Det er ikke tilfældet.

[image]

[image]

Igen valgte jeg at købe billet til 1. klasse for at øge chancen for en siddeplads i SH-Ekspres fra Flensburg. Den kostede €72,90, hvorefter togrejsen fra Randers til London nu står til kr. 1.435. Jeg valgte at købe nu, fordi jeg ikke har flere penge senere, og blev bekymret for, om en forklaring på de manglende Sparangebote kunne være usikkerhed om materiel.

Til hjemrejsen købte jeg en billet til Thalys Comfort 1 for €80. Der kunne kun købes fuld fleksibel billet, muligvis fordi den skal kunne ændres fx. ved forsinkelse hos Eurostar. Thalys' billetter med fuld fleksibilitet kan ændres op til en time efter afgang.

------
Edit: Nå, den teori holder heller ikke. På mandag er der heller ingen Sparangebote til ICE 381 men derimod til en forbindelse via Høje Taastrup.

[image]

Edit 2: Ligner det ikke et tog, der kan blive nedlagt ved næste køreplansskift?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere

Jernbanebøger

Frygt og fascination

Frygt og fascination. Pris 250 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak