Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Anonym og første kort - Ny finansieringsmodel.. (Trafikpolitik)

af steenth, 28/3 2015, 12:01 (3316 dage siden) @ UTJ

Kan man da få et 'anonymt' børnekort? Sikkert ikke og derfor skal man dels vente på at det bliver lavet, dels have et til hvert af børnene med tilsvarende bundet kapital.

Ja. Det er bare et spørgsmål om at ændre standard indstillingen på kortet og det kan gøres i på salgssteder og automaterne på stationerne. Du kan gøre det, når du alligevel skal forbi at tanke op. Men forudbetalingen på anonyme kort er højere end på personlige og fleks kort. 60 kroner for voksen og 30 kroner for børn..

Kort sagt. Rejsekortet stiller en mur af forhindringer op for den som pludselig vil køre kollektivt og hvis man alligevel vover sig ud i dummebødejunglen skal man betale en absurd "normalpris" for en tur. Det er ikke brugervenligt, uanset hvad "eksperterne" der nørder i rejsekortets hjemmesider påstår. Rejsekortet er dog nemt hvis prisen for den glade rejsende er ligegyldig, for så får man det til såkaldt normalpris på det såkaldt anonyme kort, hvis man overhovedet er i nærheden af en anonym-outlet, når man skal bruge et.

Jeg har det omvendt. Jeg skal ikke binde en masse penge i klippekort, hvor nogle typer er langt imellem jeg bruger. Og jeg spare penge på både off-peak rabat og på de rejser som går igennem zone 1 i København. Og jeg har taget et par ekstra rejser, fordi det som regel er nemmere end at købe billet.

Men det ligner du skal komme over den "mur" at få kortet og komme igang. "Dummebøde" fylder mindre efterhånden, som det bliver rutine.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Gastoget
Gastoget

Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.

Læs mere

Jernbanebøger

Orientekspressen

Orientekspressen. Pris 250 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak