Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny finansieringsmodel for Rejsekortet er undervejs (Trafikpolitik)

af steenth, 28/3 2015, 22:54 (3288 dage siden) @ UTJ

Og du har ikke svaret på, om du har substantielle erfaringer med Rejsekortet, kære Ulrik.


Det har jeg. Men jeg kan da godt skære det mere ud i pap. Jeg har den erfaring at da jeg stod og skulle bruge et nu og her, kunne det ikke lade sig gøre. Så rejsekortet blev fravalgt, trods en vilje til at give det en chance. Men da købemulighederne ikke var ved hånden, da det skulle bruges blev det ikke. Og jeg har redegjort for at jeg er ganske nöjd med mit jojo-kort, som jeg anvender til betaling for rejser mellem København og Malmø, hvor der fungerer fint fra de få automater Skånetrafiken har opstillet på visse københavnske stationer.

Jeg har også Jojo-kort. Men min oplevelse er det taget en del tid at tjekke ind. Og jeg har prøvet at tjekke ind i Göteborg på min JoJo-kort, hvor der kun var en automat, med en lang kø - det var på et hænge hår at vi nået toget hjem. Der er en del trin - vælg destination, billettype, antal, rute over Øresund og der kommer et papir ud af det, som man skal have med. Men rejsekort skal man tjek-ind og tjek-ud - opsætning typer mv. er indbygget. Kun ved ændringer af antal/kundetype skal man bruge automat og få buschauffør til det. Simpel i det daglige...

Til gengæld kan jeg i denne måned observere upålidelige udtjekningsblop-standere i busserne hos de ganske mange som bruger det nu.

Jeg har også hørt men ikke selv oplevet, at busserne tit har problemer. (jeg tager ikke bussen særlig tit)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Jernbanebøger

Letbyggede Motortog Fra Uerdingen/Duewag

Letbyggede Motortog Fra Uerdingen/Duewag. Pris 380 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak