Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Styrevognstog med Bns (Generelt)

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 30/3 2015, 10:40 (3313 dage siden) @ Erling Pedersen

Tak Lars.

Men som alle ved skal protokollen, det vil sige den måde signalet sendes være ens og det Danske var udviklet af Dansk Signal Industri !

Så det virker ikke !

Mener i ved vogn overgangen, der hang to kabler et i hver side indvendigt for gummibælgen, mangen lokomotivfører har ikke kunnet køre fordi "nogle" syntes det var morsomt og trække begge kablerne ud, der var to og de var fuldstændig ens, der var specielle kabler hvis en styrevogn gik op til maskinen, en anden længde !

Med venlig hilsen

Erling.

Hej Erling

Der er lige udkommet et nyt nummer af "Slaggeposten" nr 75 2015, på siden 13 står:
"Søndergård oplyste at der ved K-74's ikrafttræden ville være 130 standardpersonvogne som kunne anvendes som mellemvogne i tog sammen med nærtrafikmateriel litra An,Bn,Bns."
"senest 1976 vil samtlige standardpersonvogne være anvendelige."

Slaggeposten kan læses på http://rundremisen.dk/forum/index.php?topic=1599.0

Så maskinafdelingen har vist regnet med at det ville virke, praksis viser det faktisk.

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRailDSB MY1158Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak