Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Togafgangssiderne forsvundet fra bane.dk (Generelt)

af Jens V, 11/4 2015, 19:50 (3296 dage siden) @ 8x

Jeg kan kun give dig fuldstændig ret i det, du skriver. Jeg afventer derfor en lille vejledning fra Jens V. eller en "god" forklaring.

Hvorfor i alverden skulle jeg være ansvarlig for en vejledning eller en god forklaring? Ikke forstået...!

Jeg accepterer bare - modvilligt, jeg er en gammel mand - at Banedanmark åbenbart har valgt en ny strategi og nye "platforme", som det hedder nomdage, til at levere de efterspurgte data.

Som altid i den slags ændringer - overalt i samfundet - mister man noget og får noget andet... som man så kan vurdere med sig selv, om man er tilfreds med.

Personligt undrer det mig meget - som jeg også har skrevet i en tidligere tråd, som ikke vandt megen gehør - at Banedanmark er begyndt at bruge tysk notation for forsinkelser: nemlig PLUS i stedet for minus, som er dansk tradition.

Det undrer mig også, at man har "giftet" sig med DSB i en sådan grad, at det næsten ser ud som om, det er den eneste jernbanevirksomhed i landet. På den nye Landets Puls kan man udmærket se Arrivas tog, men man kan ikke vælge eller fravælge dem i menusystemet.

Og sådan er der så neget. Hvad realtidsdata angår er de - som ganske rigtigt skrevet - for dem, der vil producere sin egen app eller lignnende som f.eks. "Traininfo" til Android, som har eksisteret i flere år, og som har de efterspurgte data i tabel/køreplansform.

... men jeg vil altså ikke gøre ansvarlig for noget som helst af det... :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak