Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvorfor egentlig ingen konkurrenter til DSB? (Generelt)

af Frank Poulsen, 16/4 2015, 19:07 (3269 dage siden) @ Hedegaard

Jeg vil give dig helt ret, det er underligt. Et af problemerne er som der står manglende strøm... Et andet er simpelthen manglende sporplads. Der er ikke meget ledig sporplads på KH, eller stort set slet ikke, og slet ikke i myldretiden, hvor det jo ville være attraktivt. Og jeg har fornemmelsen af at Århus ikke er meget bedre, og så er der selvfølgelig også strækningerne undervejs. Og når der ikke er ledig kapacitet så tror jeg det som ny operatør uden statskontrakt er endnu mere håbløst, især i faste løb.

Hvordan man bliver operatør skriver Banedanmark om her: http://www.bane.dk/visArtikelLinks.asp?artikelID=787


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
DSB Hs385

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak