Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvorfor egentlig ingen konkurrenter til DSB? (Generelt)

af Tonny Andersen, 16/4 2015, 19:52 (3296 dage siden) @ Frank Poulsen

Jeg har ellers gået meget ind for DSB, men jeg må indrømme, at jeg på det seneste undre mig over den måde at drive et firma på.

Først ødelægger man, og når man har fået kunderne over på andre transportmuligheder, så vil man nedlægge, pga. manglende kunder.

Tirsdag var jeg igen med toget, og denne gang var der tape på tværs over kaffeautomaten "Virker ikke og fjernes" stod der på dem. Det sidste lange stykke tid, har automaterne været tomme. Det var da ellers dejligt, at man kunne købe en dåse cola og et stykke chokolade, når nu de har fjernet salgsvognen.
Det næste de sparer er vel togføreren (sidste mand lukker og fløjter).

Jeg kan ikke se noget galt i, at Arriva og andre kommer ind og viser at det kan gøres bedre. Men jeg kunne godt forestille mig, at Banedanmark og DSB vil lægge alle de hindringer i vejen for udefra kommende konkurrence som overhovedet muligt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924
Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924

Her er tekst og billeder fra jubilæumsskriftet "Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924", der fortæller om banens forhistorie, anlæggelse og første 25 år. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere
Svenska-lok
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak