København H - perronsporskapacitet (Jernbanen i dag)
Umiddelbart virker to løsninger, efter min mening, som særligt attraktive fordi at de giver mulighed for gennemkørsel:
1. Ny station ved Postterminalen: I og med at denne skulle etableres som underjordisk kunne den formentlig ret nemt forlænges med en tunnel mod Østerport.
2. Ny station under Bernstoffsgade: God integration med eksisterende muligheder, og formentlig ret simpel at forbinde med "røret"; dette vil ganske vidst give en ekstra belastning her, men hvis man enten afskaffer standsning på eller udvidelse af Nørreport for fjerntog, burde det løse sig selv.
At jeg fokuserer på mulighed for gennemkørsel skyldes helt enkelt, at jeg er sikker på at der før eller siden vil komme en fast forbindelse Helsingør - Helsingborg, og det skulle undre mig om ikke at man vil udvide Øresundstogene via denne som en art "ringbane". Desuden giver det også mulighed for at føre eventuelle lyn- eller hurtig-tog fra en sådan forbindelse via Hovedbanen.