Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Udvidelse af S-banen Kystbane-stationer i træ (Trafikpolitik)

af ulca, 19/4 2015, 11:55 (3266 dage siden) @ Holger Sørensen

Det lyder interessant med bygninger af træ på Kystbanen. Så vidt jeg erindrer var det kun den nu nedlagte Springforbi der var opført i træ.
Så jeg imødeser andre eksempler.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Jeg tog vist lidt fejl, det var ikke et krav med stationsbygninger i træ. Men i følge jubilæumsbogen fra 1997 forlangte Krigsministeriet at stationsbygningerne skulle kunne fjernes hurtigt. Som følge heraf blev stationsbygningerne designet i den såkaldte "kystbanestil", hvilket vil sige røde sten med bindingsværk og en del træværk. Det kan man bl.a. stadig se på den oprindelige del af Østerport station, som desværre er blevet skæmmet af en tilbygning opført i forbindelse med LOKO-projektet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
DSB F427Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak