Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Udvidelse af S-banen (Trafikpolitik)

af steenth, 20/4 2015, 23:28 (3291 dage siden) @ esni

Nej, fordi ERMTS opererer med faste baneafsnit / blokke ligesom nuværende signalsystem, hvor der kun kan være eet tog i hver blok, mens CTBC opererer med rullende blokke af varierende længde, hvorfor der kan være flere tog på den samme strækning/tættere togfølge.


Når man har valgt ERMTS uden ydre signaler, hvad er så prisen for at reducere længden af de faste blokke?

De har vist på Boulevardbanen tænkt sig at optimere så meget som mulig (også bloklængderne), som det kan lade sig gøre med ERTMS. Hvis man vil havde mere kapacitet, så det stadig CTBC, som giver mest.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRailDSB MZ1440
Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark

Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak