Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Statsrevisor om Rejsekort - klippekort burde tvangslukkes? (Generelt)

af Niels Munch, 23/4 2015, 00:31 (3289 dage siden) @ PD Hansen

Apropos abonnementsservice:

Jeg fravalgte mit "mimrekort", hvor jeg forlods skulle erlægge kr. 575,- pr. kvartal (aktuel pris) uden på forhånd at vide, hvor meget jeg egentlig ville rejse .....

For det var da "penge ud af lommen" og i debattørernes terminologi formentlig "hul i hovedet". Ellers forstår jeg intet.

Jeg gik derfor over til rejsekort med automatisk genopfyldning, og det viste sig, at mit behov og dermed kvartalsforbrug var noget mindre end kr. 575,-.

Det var så min personlige erfaring og beslutning. Den automatiske genopfyldning ser jeg som en fordel, som ikke adskiller sig meget fra mine acontobetalinger til el og naturgas m.v., som jeg lader køre over PBS.

Det generer mig heller ikke at checke min rejsekortkonto på samme måde, som jeg også checker min budgetkonto.

Som transportministeren også har udtalt, så er ligger det væsentligste problem nok i takstdannelsen, hvor DSBs landstakst kolliderer med de regionale trafikselskabers takstsystemer. Og det kan man ikke klandre rejsekortet og dets teknologi for.

I øvrigt har den samme debat kørt her på forum igen og igen, senest i denne tråd. Sig venligst til, hvis I har nye, velunderbyggede og erfaringsbaserede argumenter i sagen.

M.v.h.
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak