Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MP i forspand (Generelt)

af Morten Flindt Larsen, 24/4 2015, 19:54 (3289 dage siden) @ Erik H

"Når der var to lokomotivførere til at fremføre toget, samt én togfører, så må dette jo også have været med til at underskuddet voksede"

Da forspandskørsel med to MP'erne næppe fandt sted i større omfang, var det lokoførere, der havde reservetjeneste; dvs. som skulle træde til og afløse ved sygdom, ferie, særtogskørsel etc., der kørte nummer to MP. Hvis der jf. din idé om at begrænse underskuddet ikke skal være folk ved en jernbanevirksomhed til sådan tjeneste, så er der ganske rigtigt ikke noget underskud, for så kan trafikken slet ikke opretholdes overhovedet.


Med venlig hilsen

M:-)rten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense

Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak