Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fik fingeren af lokofører! (Generelt)

af OD, Od ⌂, 26/4 2015, 11:51 (3285 dage siden) @ Jens V

Her er den skrivelse som DSB Kommunikation udsendte efter jeg fik en møgfald af "fejemanden" i Htå tilbage i 2010 (den er fortsat gældende):
[snip]
Er der tale om fotografering ud fra en jernbaneinteresse, billeder til familiealbummet etc., kræves der ikke tilladelse, men en forudsætning for fotograferingen er
- at man befinder sig på områder, hvor der er almindelig offentlig adgang
- at man ikke er til gene for passagerer eller personale
- at man ikke giver anledning til sikkerhedsmæssige risici
- at man - hvis bestemte personer er i fokus - spørger, om de pågældende er indforstået med at blive fotograferet


Og her er jo NETOP det, som nogle af os forsigtigt har forsøgt at påpege længere oppe i tråden:

Selvom det ikke er forbudt at fotografere, så KAN der altså udmærket være situationer, hvor det alligevel ikke er tilladt... :-) Også flere end de ovenfor nævnte. Og derfor KAN der være grunde til, at man venligt, men bestemt bliver bedt om ikke at tage sine billeder. Og derfor skal personalets anvisninger følges... ;-)

Altså når en emsig togfører med storhedsvanvid vil bortvise mig fra perronen i Fredericia spor 9/10, hvor jeg har stået hundrede gange før uden problemer (kan i øvrigt heller ikke se hvad problemet skulle være), mener du så seriøst at jeg skal efterkomme det?
Det lyder jo næsten ligeså tåbeligt som Esbjerg havnebane.

Mvh. Ole


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak