Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Tilføjelse til: Europæiske biletter og anarki? (Jernbanen i dag)

af BoergeOf61, Randers C, 29/4 2015, 11:41 (3284 dage siden) @ BoergeOf61

Til min meget omtalte rejse til Storbritannien til sommer har jeg købt ialt 11 togbilletter fra fem forskellige togselskaber. Det var endda en relativt simpel togrejse fra Randers til Manchester og retur. De sidste blev tre pladsbilletter fra DSB. Jeg har vist i forvejen skrevet rigeligt i dette forum om mine frustrationer med køb af internationale togrejser.

Deutsche Bahn tilbyder i øvrigt nu igen Sparangebote til ICE-tog til Danmark, men kræver fortsat pladsreservation. Jeg ved ikke, om det havde indflydelse, at jeg tog emnet op med DSB på Twitter på engelsk, og bemærkede, at DSB solgte Orange Europa til de tog.
Portalen Loco2 er ikke til meget hjælp, når udgangspunktet er Randers. Til gengæld er Europe by Rail nu opmærksommme på sommerens sporarbejde i Danmark, så turister kan informeres via deres og European Timetables profiler på Twitter.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MZ1409Svenska-lok
Assens Sukkerfabrik
Assens Sukkerfabrik

De danske Sukkerfabrikker opførte i 1883-84 Assens Sukkerfabrik, der i over 100 år var en stor og vigtig arbejdsplads i Assens. Læs i denne artikel om fabrikkens historie med fokus på roebanesystemet og de lokomotiver, der befarede det.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak