Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB et stk MR fattigere vidst (Generelt)

af gaest, 29/4 2015, 21:39 (3284 dage siden) @ Poul Andersen

Det var i sq længe om at opdage dennne gang ;)


Det er da bedøvende ligegyldig. Vi ved jo godt hvad der menes, og journalister kan vi alligevel ikke opdrage.


Deri er jeg helt enig. Faktisk mener jeg at jernbaneverdenens begreber og definitioner af lokomotivfører og togfører er ved at være forældet, men det er en anden sag.

Jeg konstaterede blot at dem der normalt hidser sig op over togfremførende togførere er ved at falde lidt af på den, når en sådan fejl kan stå uantastet i næsten 24 timer..


Det er faktisk ret enkelt, idet SR klart og tydeligt oplyser, at et tog føres af en lokomotivfører.

SR er baseret på en udgivelse fra 1975. Dengang var næsten alle tog lokomotivtrukne. Sådan er det ikke længere, nu er næsten alt togsæt. Tiderne ændrer sig, det gør banen åbenbart ikke.
Det var nu ikke det der bekymrede mig, men at denne ellers ret typsike fejl kunne stå upåtalt i næsten 24 timer før alarmen gik.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Ib Spang Olsens bedste

Ib Spang Olsens bedste. Pris 220 kr.

Læs mere
Bogen om DSB litra E
Bogen om DSB litra E

I 2006 udgav Steffen Dresler bogen ´DSB litra E svensk- og danskbyggede eksprestogslokomotiver´. Med forfatterens velvilje er bogen digitaliseret og forsynet med en ekstra tegning. Her er hele historien om de smukke E-maskiner.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak