Hvad er forskellen (Generelt)
Et fyldestød ligger næsten i ordet, - du fylder hovedledningsluft direkte i bremseledningen uden om den normale fyldeventil, - bruges når man ønsker en hurtig omstilling (løsning) af styreventilen.
Dog bør man - efter et fyldestød - altid bruge overladnigsklinken for at stabilisere trykket, for ikke at risikere slæbende bremser.
Og så kommer forklaringen på overladningen: På D2B-bremseventilen sidder en"overladningsklinke", som har den funktion, at hæve trykket i bremseledningen til en højere værdi end 5 bar. For nu at komme af med "overtrykket" igen, er en lille dyse i forbindelse med overladningskammeret og en lille beholder, indstillet til at sænke trykket igen, dog så langsomt, at styreventilerne i toget ikke reagerer - typisk vil det vare 7 minutter at blæse et overtryk på 1 bar af igen.....
Det var lidt teknisk - håber du fanger det....
Mvh otl