Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Museets kørsel med Thomas tog (Generelt)

af Steff, 25/5 2015, 09:29 (3231 dage siden) @ H N Nielsen

Kære H.N.

THOMAS på DJM er ikke altid den samme, da det er et samspil mellem "tilladelse" fra det officielle "Thomas the Tank" og tidspunkt.
Der er flere baner i England, der er blevet certificerede til at kunne spille "Thomas the Tank", da det fra licensrettighedshavernes side nøje er tilrettelagt hvad, hvem og hvorledes. Så hvis denne klub har et eget arrangement eller på anden måde er forhindret, må DJM så finde en anden godkendt klub, der kan levere en "THOMAS". Og lokomotivet skal jo lige en tur over kanalen, ikke sandt?
Så ud over lokomotivet - der, som hvis du har mulighed for at se "historie" igennem, har været lidt forskellige og kommende fra en "anden klub" - er staben "The Fat Controllers Staff" herhjemme næsten altid den samme, især "Kontrolchefen". Det kræver nemlig en certificeret uddannelse og udstyr for at kunne spille ham. Og han bliver bedre og bedre, tænk bare på at holde samme statur år efter år:-D

De andre skifter lidt afhængig af hvem der kan på det valgte tidspunkt. Yderligere skal alle have en ren straffe- og børneattest, det kræves nemlig af "Thomas the Tank" Og det har så alle selvfølgelig.

Så svaret er vel det korte, at THOMAS har skiftet lidt, men på museet har det (mener jeg), altid været den samme Kontrolchef.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler (ex. staff)

NB: Hvis du sender mig en mail på kuverten, har jeg to billeder af Thomas i en bedre opløsning fra tidligere år. Desværre ingen af Kontrolchefen, han var ude at kontrollere:-)

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Ib Spang Olsens bedste

Ib Spang Olsens bedste. Pris 220 kr.

Læs mere

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak