Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB seeks locomotive procurement consultant (Generelt)

af mss-logoff, 27/5 2015, 18:16 (3254 dage siden) @ Niels Munch

I min optik er en bygherre en person eller virksomhed der bestiller et arbejde til udførelse. Her er det at bygherrerådgiveren kommer ind som et særdeles vigtigt led mellem bygherre og entreprenør. Bygherrer der selv prøver at planlægge og derefter at styre udførelsen er ofte lallende optimister med lidt for stort ego. Resultatet bliver derefter. Sådan kender jeg det fra min branche (byggeriet).
Ordet "bygherre" kender jeg også kun fra byggeriet, men egentlig viser det meget godt hvor en operatør (DSB) bør stå i forhold til en producent, og jeg hilser den nye procedure hjerteligt velkommen.
Mht. den "gode gamle etat" så er den forlængst væk, og erstattet med en tyndbenet forretning der byder deres kunder et værre og værre produkt. Dette marked skriger efterhånden på konkurrenter der kan overtage deres virksomhed, skridt for skridt.

Endelig er der så DSB's forventede restlevetid på dobbeltdækkerne. De tror stadig at de bare kan få uanede mængder nyt materiel (togsæt) og regner med at udfase dobbeltdækkerne om 10-15 år. Temmeligt forkælet når man ved at de vogne er gode for mindst 20-25 år mere i driften. Men sådan er det når man ikke kan slippe sin "våde drøm"...

Mvh MSS


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kongerejsen 1908
Kongerejsen 1908

I sommeren 1908 rejste Kong Frederik den 8., Dronning Louise og deres tre børn med tog til Jylland, hvor de besøgte en lang række byer. Lars Christensen har i Rigsarkivet fundet DSBs interne korrespondance, samt flere avisers dækning af begivenheden.

Læs mere
Indsend billederBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak