Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB seeks locomotive procurement consultant (Generelt)

af S. Andersen, 29/5 2015, 08:55 (3254 dage siden) @ Gæst1

Naturligvis. Men hvis man virkelig skal være på tværs her - og man må formode at DSB har tænkt sig om - så er DSBs ambition at ende med tyve nye lokomotiver, og så fem gamle af to forskellige typer....man må håbe, at de laver buddene med nogle optioner, der som minimum dækker det fulde behov. Det ville være lidt ærgerligt (og ret dyrt) at starte forfra med et helt nyt udbud på fem lokomotiver om fem års tid....

Ja, helt klart. Men man kan heller ikke regne med, at der går 25 lokomotiver på 25 styrevogne. Der skal være en overvægt af lokomotiver, da de har mere "værkstedstid" end styrevognene.
Så man påregner næppe, at dobbeldækkerne skal fremføres af rent el-materiel i fremtiden. Der kommer også til at gå lang tid (op til 10 år) før der er strøm på til Kalundborg og Rødby Færge - og der må ME'erne tage slæbet, indtil der evt. kan frigrives flere dieseltogsæt fra den landsdækkende trafik.
Det er en større kabale der skal gå op.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak