Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nordjyske Jernbaner udbudsbekendtgørelse (Generelt)

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 14/6 2015, 14:55 (3210 dage siden) @ Gæst1

Rygter vil vide, at valget nu står mellem Spanske CAF og polske PESA, idet ALSTOM skulle være ude.
PESA byder med Link tog
CAFs produkt kender jeg ikke

Begge leverandører vinder mange udbud i disse år, typisk dem, hvor lav pris og ingen juridiske forbehold vægter højt. Det bliver spændende at se, om de så også kan levere noget godt materiel udenfor deres lokale markeder.

Til at starte med virkede Desiro som et godt valg, men da de så blev udelukket, så udsigten til en kombineret flåde med Lint/Desiro dum ud. To tog, der minder så meget om hinanden, og som normalbefolkningen ikke kan kende forskel på, egner sig i mine øjne ikke vildt godt til samdrift. Til gengæld virker en variation af PESA og Desiro slet ikke så dum igen; selvom det lyder mærkeligt, så glæder jeg mig ved, at der kommer mere variation i flåden på den måde.

Er der forresten nogen, som ved mere om CAFs bud?

--
Thomas Rasmussen
[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Med tog gennem Europa

Med tog gennem Europa. Pris 180 kr.

Læs mere
Hectorrail

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak