Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

BDK spærrer Limfjordsbanen inde (Generelt)

af Bo Nielsen, Horsens, 17/7 2015, 11:01 (3204 dage siden) @ Gæsten

Banedanmark er vilde med at lukke spor, se bare alle de røde stoptavler over alt i landet. Hvis de kunne få lov var der nok endnu flere spor med røde stoptavler. Økonomi og spor hænger heller ikke altid sammen. Kender til flere stationer hvor man sætter nye stopper op med betonsveller m.m. nogle gange er det på spor der ikke engang kan kørers ud på mere bl.a. Thisted, Skive, Fasterholt. Sikkert flere stationer rundt omkring..

Helt hul i hovedet at man opsætter helt nye stoppere og anlægger 10-15 meter helt nyt spor med betonsveller, når det ikke engang skal bruges til noget. De penge kunne nok godt være brugt lidt mere fornuftigt andre steder.

Tror nogen gange at Trafikstyrelsen har for meget magt, der kunne godt trænges til en ordentlig oprydning i denne styrelse. Man har tit opfattelsen af at der bare sidder nogen bag et skrivebord, og skal finde på alle mulige tåbelige regler, og forsinke papirgangen til det passer dem at se på sagerne.

Selvfølgelig skal sikkerheden være i orden på jernbanerne m.m. Men somme tider må man tage sig til hovedet over de vanvittige påfund de finder på. I stedet for at tage ud i marken og se den virkelige verden som den er, og ikke kun bag et skrivebord.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Færgen er i havn om få minutter

Færgen er i havn om få minutter. Pris 270 kr.

Læs mere
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak