Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

? EC fra Esbjerg?!? (Generelt)

af Kim Bach, 29/7 2015, 17:46 (3186 dage siden) @ Lars Møller Jensen

Hej Kim

Ny togkategori Esbjerg-City??;-)

EC 230 og 231 ser ud til køre normalt - men der er ikke angivet stop mellem Kolding og Hamburg Hbf.

Bane.dk giver mig ikke noget om arbejde Lunderskov-Padborg på det tidspunkt.

Med undrende hilsen
Lars Møller Jensen.

Hej, Lars

EC = EsbjergCity - godt tænkt! Så er det da godt, der ikke udgår tog fra Wedellsborg :-P

Jeg har heller ikke kunnet finde noget om banearbejde - heller ikke mellem Lunderskov og Fredericia.

Men kunne man forestille sig, at tiderne Lunderskov-Fredericia er ændret de fire aftener pga. et arbejde, der bare ikke er offentliggjort endnu - og at den medarbejder, der har siddet med indtastningen af de ændrede tider er kommet til at strejfe en EC-genvejstast. Og at den lille smutter så er fortsat hele vejen igennem systemet og videre til Rejseplanen og DB? Tognummeret er jo det samme som for det sædvanlige Re-tog.

Ja, jeg ved ikke, hvordan den slags foregår rent praktisk; det var bare en tanke. Kan godt være, at den genvejstast kun findes i min livlige fantasi.

Med lige så undrende hilsen
Kim

PS. Det er vist helt sædvanligt, at EC230 og 231 ikke standser mellem Kolding og Hamburg Hbf, i hvert fald ikke for udveksling af passagerer.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak