AM-signaler mellem Vamdrup og Vojens (Generelt)
Nu starter vi fra Vamdrup og arbejder os mod syd. Fra Vamdrup mod syd ligger 1. Hovedspor mod vest, og 2. Hovedspor mod øst, hele vejen til Vojens, hvor 1. hovedspor det ender i spor 3 og 2. hovedspor i spor 2. Derimellem befinder sig, de Sikringstekniske stationer, Farris og Sommersted, der er dækket af I-signaler i begge ender og uden sporskifter og med U-signaler. De fungerer i praksis som et blokafsnit. Imellem Vamdrup og Farris, findes der passive delepunkter, for linjeblokken og mellem Farris og Sommersted og Sommersted-Vojens er de gamle Am'er bygget om til aktive delepunkter for linjeblokken.
Linjebloktypen for hele strækningen er DSB 1957 linjeblok uden AM signaler.
Sikringsteknisk betragtes strækningen Vamdrup-Vojens som to enkeltsporede strækninger, ved siden af hinanden, men de benvnævnes 1.Og 2. Hovedspor.
Og strækningshastigheden hæves i begge spor fra 120 km/t til 160 km/t.
--
Reinholdt
Signalmontør