Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

TU signaler i Fredericia (Generelt)

af Ove Nygaard, 4/8 2015, 13:37 (3182 dage siden) @ Gæst

Muligvis har man glemt et enkelt TU-signal, se dette foto fra 23.12.1970:

http://www.tog-billeder.dk/fotos/danmark/stationer/Plan-34%20og%2046_Fredericia/1075-4-...

Vist på
http://www.tog-billeder.dk

Kære Gæst.

Nej, det er nok snarere mig, der har overset, at TU-signalerne mod nord først senere er blevet erstattet af PU-signaler. Måske er det endda først sket i forbindelse med etableringen af det nye sikringsanlæg i 1989. Jeg var "i udlændighed" på Sjælland/Sønderjylland fra 1969 - 1989, hvor jeg vendte tilbage "til åstedet" og var faktisk til stede som, ja "Gæst", da det nye sikringsanlæg blev ibrugtaget i 1989. Det var en turbulent dag for de direkte implicerede, og som "passagermand" kunne jeg afslappet iagttage de mange travle teknikere og trafikfolk, som kæmpede for at få trafikken sat i gang, efter at det gamle sikringsanlæg var aflyst. Så, ja, TU-signalerne mod nord holdt vist nok til 1989!
Jeg var i et behageligt selskab af kommende regionschefer, som var til introduktionskursus på Kryb i Ly Kro i Taulov denne week-end, og da vi vendte tilbage til dette kursus til morgenmaden lørdag kl. 08.00, sagde kursuslederen:" Hvor har I været henne?". Hun så tvivlende ud, da hun hørte, at vi havde været til ibrugtagning af nyt sikringsanlæg siden kl. 03.00 om natten! Der kunne fortælles et par "anekdoter" mere fra denne historiske morgenstund, men jeg stopper her.;-)

Bedste hilsener

Ove af Erritsø


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

... og så kommer toget, Trine
... og så kommer toget, Trine

Dette hæfte på 48 sider udkom i 1972 på Signalpostens forlag. Undertitlen er ´en baneveterans erindringer fra Als og Sundeved´ og er baseret på dagbogsnotater fra Stationsforstander S. S. Nielsen, Sønderborg. Hæftet er i pdf-format og fylder 16 Mb.

Læs mere

Jernbanebøger

På Sporet af 2019

På Sporet af 2019. Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak