Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

TU signaler i Fredericia (Generelt)

af Ove Nygaard, 4/8 2015, 16:41 (3182 dage siden) @ 8x

Kære Ove af Erritsø

TU-signalerne for sporene 2, 3, 4, 5, og 6 forsvandt, da hele sikringsanlægget blev flyttet over i den "nye" kommandopost i 1989.

Tak for det mister 8x. Som det kan læses af mine svar i denne tråd "var jeg selv til stede", men har ikke specielt fokuseret på TU-signalernes skæbne. Der var jo nok at holde øje med for "en gammel post 2-mand" fra årene 1963 - 1969.
Så kan der nok blive "plads" til en lille anekdote fra denne nat/morgen: Som nævnt overværede jeg som "gæst" ibrugtagningen. Vi var 5 kommende regionchefer til det under etablering værende region Sydjylland/Fyn på introduktionskursus på Kryb i Ly i Taulov, og vi havde besluttet os for at møde op ved ibrugtagningen. Vi var korrekt iført sikkerhedsveste, da vi efter tilladelse fra driftsområdechef Bjarne Grove Vejlstrup bevægede os rundt til "åstederne", bl. a. både den gamle kommandopost (som var bemandet af en enkelt trafikmand - N A L Nielsen -, indtil den var "lukket ned") og den nye, som "summede af ibrugtagning". Vi blev opmærksomme på, at der var et problem i Taulov, og da vi havde en sikringsteknisk kyndig regionschef i kredsen - Preben Jørgensen - kørte vi til Taulov, hvor han med sin ekspertice i samarbejde med ibrugtagningsfolkene løste problemet. Vi kørte tilbage for at slutte af i ny kommandopost, men idet vi gik ned ad trappen over havnebanen (stadigvæk korrekt iført vore sikkerhedsveste), slog jeg skosnuden i en svelle, og skosålen kom til at gabe ligesom "et krokodillenæb". Jeg driblede rundt under besigtigelsen og passede på ikke at "falde og komme galt afsted", men vi havde aftalt at møde op til mødet på Kryb i Ly til tiden, så vi kørte fra den nye kommandopost, da vi havde set (ikke sat ;-)) det hele i gang - selv om der stadigvæk var store trafikale udfordringer, som var i de bedste hænder hos Bjarne Grove Vejlstrup og funktionsleder Trafik Børge Orluf og deres håndgangne folk - men vi vendte lige min nye bolig i Erritsø, så jeg kunne skifte til mere funktionsduelige sko.
Vi ringede på døren - det var stadigvæk tidligt lørdag morgen - og da min kone lukkede op og så 5 voksne mænd iført sikkerhedsveste i morgengryet foran døren, fik hun et chock, da hun troede det var falckfolk, som bragte mig til døren, for hun troede, at jeg "kun" var på kursus.
Nå, vi fik hende beroliget, og efter at jeg var blevet "behørigt skoet", min kone burde nok have været "behørigt varskoet", inden vi dukkede op, kørte vi videre til Kryb i Ly Kro, hvor kursuslederen mødte os med det tidligere gengivne spørgsmål.
Jeg kom vist til "at afspore tråden", men så er der bare at sige undskyld og
duk og væk:-D

Bedste hilsener

Ove af Erritsø


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak