Ophugning af MR-tog i Fredericia (Generelt)
Hej.
Så er man igang med ophugning af Arrivas gamle MR-tog i Fredericia. Har desvære ikke billeder af det.
af Lars M, 27/8 2015, 22:25 (3156 dage siden)
Hej.
Så er man igang med ophugning af Arrivas gamle MR-tog i Fredericia. Har desvære ikke billeder af det.
af Niels Munch, 28/8 2015, 06:55 (3156 dage siden) @ Lars M
Så er man igang med ophugning af Arrivas gamle MR-tog i Fredericia. Har desvære ikke billeder af det.
Det gav vel svar på dette spørgsmål: http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=100941 - tak for det.
M.v.h.
Niels
af Lars M, 28/8 2015, 07:15 (3156 dage siden) @ Niels Munch
Arrivas MR-sæt 56 er nu ophugget i Fredericia.
af OnAir112 , 28/8 2015, 07:59 (3156 dage siden) @ Lars M
Det er sgu sørgeligt.
Jeg var i den for nogle uger siden og nåede at fornemme atmosfæren for sidste gang.
Men der er jo ingen vej udenom.
Kan de ikke sælges, må de fjernes på anden måde
--
OnAir112
Paul
af Thomas Boberg Nielsen , Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 28/8 2015, 07:20 (3156 dage siden) @ Lars M
Hej.
Så er man igang med ophugning af Arrivas gamle MR-tog i Fredericia. Har desvære ikke billeder af det.
Hvis man opretter en Facebookprofil og melder sig ind i gruppen "Danske lokomotiver", er der grumme billeder at se her:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153573254719267&set=pcb.1062508670435113&...
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort
af Niels Munch, 28/8 2015, 10:04 (3156 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
..... jeg fik et venligt tip om foto her: http://jernbane.net/phorum/read.php?3,267131,267131 .
Bedste hilsener
Niels
af Allan Støvring-Nielsen, 28/8 2015, 13:16 (3156 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
Hvis man opretter en Facebookprofil og melder sig ind i gruppen "Danske lokomotiver", er der grumme billeder at se her:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153573254719267&set=pcb.1062508670435113&...
Vi kan da godt nappe et enkelt af de grumme her!
af Nordexpress, 28/8 2015, 13:23 (3156 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Av, av, av, ........
af gaest, 28/8 2015, 14:31 (3156 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Undrer mig lidt at de ikke har fjernet ruderne forinden. Brugtjernsfolket er normalt lidt kræsent med diverse biprodukter.
af Poul Andersen, 28/8 2015, 16:23 (3156 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Den 12. dec. 2010 var ARRIVA´s MR-tog samlet i Varde, klar til tilbagelevering til DSB.
Her et par billeder fra dengang, - nu bliver MR-togene skrottet, mens Vestbanens Y-tog (forhåbentlig) stadig lever i Peru.
Mvh.
Poul.
af UTJ, 28/8 2015, 16:55 (3156 dage siden) @ Poul Andersen
Ja, mon ikke de kunne have været fint moderniserede for det som det har kostet at få 2-3 IC4-tog ud at køre. Det er jo svindel fra DSB's side når man på den ene side har kapacitetsproblemer og på den anden ikke bruger midler på det man har - det går kun i en SOV-virksomhed. MR's mindre gode ry bygger jo dels på at DSB i stedet for at løbende vedligeholde og modernisere, vælger at drive udviklingsprojekter.
Nå, men det er jo heldigvis bare brok og nogle er sikkert glade for at de forsvinder
af Jens V, 1/9 2015, 12:39 (3152 dage siden) @ Poul Andersen
Den 12. dec. 2010 var ARRIVA´s MR-tog samlet i Varde, klar til tilbagelevering til DSB.
Og den 5. januar 2003 var Arrivas første dag på danske skinner, her nogle af de første tog på Tønderbanen - før afgang fra Ribe og ved ovk 25 syd for Gredstedbro efter krydsning dér.
De første to billeder er samme tog(sæt), men desværre er opløsningen så ringe - og snefoget så tæt - at jeg ikke kan se sæt-nummeret. Nederste billede er sæt 21:
af Tonny Andersen, 28/8 2015, 10:13 (3156 dage siden) @ Lars M
Kan man se ophugningen fra broen (Vestre Ringvej) ved Carlsberg?
af Allan Støvring-Nielsen, 28/8 2015, 13:14 (3156 dage siden) @ Tonny Andersen
Kan man se ophugningen fra broen (Vestre Ringvej) ved Carlsberg?
I princippet ja, men der går en rørbro på tværs der hæmmer udsynet en del.
mvh, Allan
af Tonny Andersen, 28/8 2015, 19:40 (3156 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Super, tak for svaret - så vil jeg smutter der forbi, så snart jeg kan, og så bare håbe på, at det er hurtigt nok.
Så kender jeg godt stedet. Der har jeg stået flere gange. Der kan godt tages billeder med telelinse.
Uden tele kommer billederne til at se sådan ud (8. november 2013).
Der findes også en del Arriva MR på den anden side af broen. De er ikke så nemme at fotograferer.
af Tonny Brandt Andersen , 2/9 2015, 19:03 (3151 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Kan man se ophugningen fra broen (Vestre Ringvej) ved Carlsberg?
I princippet ja, men der går en rørbro på tværs der hæmmer udsynet en del.mvh, Allan
Ja det må man nok sige. Det var som om det rør skulle dække over noget der var forbudt for børn.
Jeg kunne se Banedanmark folk der gik og tog billeder, men her er de billeder en person uden gul vest kan lave.
Billederne er fra formiddagen den 2/9/2015:
Det så ud som om at MR 4273 lige var blevet befriet for sin rest af diesel, og efterfølgende blev det trukket ud til "saksen" af MR 4206:
af Langhoff, Kolding, 7/9 2015, 20:40 (3146 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen
Jeg var et smut i på Vestre Ringvej i går, søndag. Umiddelbart kunne jeg kun se én Arriva MR i det fjerne - mon resten er skrottet?
Pga. kraftig blæst var det vanskeligt at få den medbragte kikkert holdt så stille, at det var muligt at identificere MR'en fuldstændigt. Bedste bud var dog sæt 12 - kan nogen mon af-/bekræfte?
Endelig - er der gået andre DSB-sæt med i købet end sæt 73?
--
Vh Langhoff
af Tommy Nilsson , Ringsted, 7/9 2015, 21:16 (3145 dage siden) @ Langhoff
Jeg var et smut i på Vestre Ringvej i går, søndag. Umiddelbart kunne jeg kun se én Arriva MR i det fjerne - mon resten er skrottet?
Pga. kraftig blæst var det vanskeligt at få den medbragte kikkert holdt så stille, at det var muligt at identificere MR'en fuldstændigt. Bedste bud var dog sæt 12 - kan nogen mon af-/bekræfte?
Endelig - er der gået andre DSB-sæt med i købet end sæt 73?
Jeg har modtaget en melding om, at følgende numre er ophugget:
4010/4210 - 4035/4235 - 4056/4256 - 4066/4266 - 4070/4270 - 4071/4271 - 4073/4273 - 4077/4277 - 4078/4278 - 4083/4283 - 4086/4286 - 4090/4290 - 4095/4295 - 4099/4299
--
af Tonny Brandt Andersen , 7/9 2015, 23:37 (3145 dage siden) @ Langhoff
Jeg var et smut i på Vestre Ringvej i går, søndag. Umiddelbart kunne jeg kun se én Arriva MR i det fjerne - mon resten er skrottet?
Pga. kraftig blæst var det vanskeligt at få den medbragte kikkert holdt så stille, at det var muligt at identificere MR'en fuldstændigt. Bedste bud var dog sæt 12 - kan nogen mon af-/bekræfte?
Endelig - er der gået andre DSB-sæt med i købet end sæt 73?
Måske du kan kende placeringen af sæt 12 ud fra dette billede.
4212 og 4257 Fredericia 2-9-2015 kl. 11.25:
af Langhoff, Kolding, 8/9 2015, 20:33 (3145 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen
Bingo - det var sæt 12, jeg så i søndags!
Ud fra Tommys oplysninger burde sæt 96 jo også have gemt sig et eller andet sted på pladsen, med mindre det er blevet klippet i stykker efter at Tommy senest er blevet opdateret - så om sæt 12 bliver/blev(?) det sidste MR i fuld Arriva-bemaling er lidt usikkert....
Tak for hjælp til opklaring
--
Vh Langhoff
af bb, 20/9 2015, 10:10 (3133 dage siden) @ Langhoff
hi
Er der stadig nogle MR/MRD - togsæt tilbage i Fredericia? eller er de alle væk
af QpoX , 20/9 2015, 17:36 (3133 dage siden) @ bb
hi
Er der stadig nogle MR/MRD - togsæt tilbage i Fredericia? eller er de alle væk
Det var ikke alt der skulle ophugges, så man kan stadig se nogle.
--
BjergBanen - Faare Station
af Langhoff, Kolding, 21/9 2015, 20:49 (3132 dage siden) @ QpoX
Ser lige i databasen at MR-sæt 12 (ex. Arriva) skulle være overdraget til Danmarks Jernbanemuseum i 2015!
Som reservedelslager?? Nogen der ved mere?
--
Vh Langhoff
af Gæst 20, 28/8 2015, 12:42 (3156 dage siden) @ Lars M
Ja, det skulle nok være sket for 10 år siden!
af Lue., 28/8 2015, 13:06 (3156 dage siden) @ Gæst 20
Så så...
De tog har sgu klaret det godt, og virkelig reddet situationen mange gange...
af Ulrich Albrechtsen , Thisted Banegård, 30/8 2015, 19:22 (3154 dage siden) @ Lue.
Ja så sent som i denne weekend har de kørt fra Brande til Thisted som ikke mindre
end 4 "lyntog" til Thy med MR.
Vi glæder os til at se noget nyere materiel på Thybanen.
af Lars M., 1/9 2015, 15:14 (3152 dage siden) @ Ulrich Albrechtsen
hva skulle det være for noget materiel Ulrich ?????????
IC3erne er just heller ikke nye mere, men dog mere bekvemme, men det sjove er at man faktisk bedre kan holde tid med et MR-tog end med en IC3er.
af andersj, Aalborg, 2/9 2015, 19:58 (3151 dage siden) @ Lars M.
...men det sjove er at man faktisk bedre kan holde tid med et MR-tog end med en IC3er.
Det er vist meget begrænset hvor mange strækninger det gælder. På strækninger hvor IC3 kører uden togfører så kan MR intet hamle op.
--
Mvh Anders
af Eriksen, 2/9 2015, 21:18 (3150 dage siden) @ andersj
På Thybanen kan man sagtens holde tid med MR sammenlignet med IC3..
af andersj, Aalborg, 28/8 2015, 13:07 (3156 dage siden) @ Gæst 20
Ja, det skulle nok være sket for 10 år siden!
Hvorfor skulle man ophugge MR tog i drift i 2005? De ophuggede togsæt har været i drift hos Arriva frem til 2011 hvor de fik deres anden serie Lint togsæt leveret.
--
Mvh Anders
af OnAir112 , 3/9 2015, 08:07 (3150 dage siden) @ andersj
Det mest sørgelige, er at Arriva leverede renoverede tog tilbage til DSB, og så stod de bare og rådnede op.
Ser man bort fra graffitien, så er togene utroligt pæne indvendigt og de lugter ikke engang dårlige eller uhumske nogen steder.
Der var dog enkelte, som var brudt op og det så ud som om der havde boet nogen i dem.
Jeg ved godt, at det ikke var muligt, men jeg havde en fornemmelse af, at det var bare at dreje nøglen og starte.
Bestemt ikke som Y-togene i Århus, da DSB overtog . Der var fyldte skraldeposer og der lugtede ikke særligt godt.
--
OnAir112
Paul
af Eriksen, 3/9 2015, 09:33 (3150 dage siden) @ OnAir112
Hej.
Renoverede tog skal vist tages med et gram salt. De blev leverede tilbage til DSB i nogen lunde samme stand som de blev udlånt, bortset fra nogle af dem blev malet i Odderbanens værksted, og nyt betræk på sæderne.
Men er det kun Arrivas gamle MR-tog eller ryger der også nogle af DSBs ud over dem der er beskadiget eller defekte. Man har jo også fire togsæt stående i Struer, der også mere eller mindre er defekte.
Egentlig synd man ikke kunne flytte sæderne til andre tog, her tænkes specielt på Arrivas Lint og DSBs MQ-tog. MR-togenes sæder er langt at foretrække i forhold til de omtalte togs elendige sæder ....
af OnAir112 , 3/9 2015, 09:39 (3150 dage siden) @ Eriksen
Der er vist flere som har fået noget mere rep. og opfriskning.
De er jo også nødt til at havenogle til reservedele, da der efterhånden er flere dele der ikke kan skaffes uden at det koster en herregård.
Så er det jo billigere at bruge gode dele fra ophug.
Struer togene er stadig betegnet i drift.
--
OnAir112
Paul
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde